Herunder finder du de oplysninger og links, du har brug for, når du skal planlægge jeres besøg på Sletten. Klik på de enkelte bokse for at læse mere. Længere nede på siden finder du en FAQ.
Planlæg jeres besøg i så god tid som muligt. Har du brug for hjælp og vejledning, er du altid velkommen til at kontakte os.
Her finder du de mest almindelig spørgsmål angående ophold på Friluftscenter Sletten.
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ikke fandt, hvad du søgte.
Senest 3 dage før I ankommer til Sletten, skal I kontakte os for at aftale, hvordan og hvornår I gerne vil have udleveret nøglen.
Langt det meste aktivitetsgrej finder I i bygningerne ved Æblegården. Når I ankommer til Sletten, får I udleveret de nødvendige nøgler for at kunne tilgå aktivitetsgrejet. Nogle aktivitetsmaterialer får I udleveret på Æblegården efter aftale.
Flere aktiviteter er placeret permanent rundt omkring på Slettens område og er lige til at gå i gang med. De kræver ikke yderligere grej.
I skal selv medbringe linned, pude og sovepose/dyne, uanset om I har booket en lejrbygning eller en lejrplads.
Før afrejse skal I sørge for, at alt er ryddet, rengjort og efterlades i samme stand, som da I ankom. Det gælder, uanset om I har booket en lejrbygning eller en lejrplads.
Læs mere uddybende om rengøring længere oppe på denne side under "Rengøring."
Når I har booket et ophold på Sletten, har I også mulighed for at booke vores aktivitetsgrej helt gratis – Blandt andet vores bålgrej. Læs mere om vores bålgrej her.
Skal vi stå for jeres bålmadsevent, kan I booke vores bålmadsevent. Læs mere om vores oplevelsespakker her.
Vi kan formidle kontakten til lokale købmænd og catering. Derudover kan vi være behjælpelige med en madplan, som I kan bruge i jeres planlægning. Læs mere om madplan, indkøb og catering her.
Vi kan ikke tilbyde at købe ind for jer eller lave jeres mad, når I opholder jer på Sletten. I har dog mulighed for at booke vores bålmadsevent, hvor vi står for indkøb og instruktion. I laver derefter maden i fællesskab over bål. Læs mere om vores bålmadsevent her.
Toiletpapir og rengøringsartikler til rengøring inden afrejse er inkluderet i lejen.
Under "I skal selv medbring" længere oppe på siden, kan du se, hvad I skal have med hjemmefra.
Din tekst kan tilføjes her. Lorem ipsum dolor sit amet. Din tekst kan tilføjes her. Her kan teksten tilføjes.
Friluftscenter Sletten har ét formål: At give børn og voksne fantastiske oplevelser.
Midt i det smukke Søhøjland, tilbyder vi aktiviteter og lejrfaciliteter, så I kan komme tættere på hinanden gennem fælles oplevelser.
Copyright ©, Sletten FDF 2022. Alle rettigheder forbeholdes.
Hjemmesiden er lavet af Startup Media.
Her kan I se lejrbygningernes plantegninger og værelsesfordeling. De er nyttige, når I skal planlægge jeres indkvartering.
Du kan også downloade vores indkvarteringsplan, så I kan planlægge, hvordan I skal fordeles på værelserne.
DET NY SLETTEN
LIMBJERGGÅRD
BØGEBJERG
INDKØB
I kan bestille jeres madvarer hos vores lokale købmænd – Kvickly i Ry og Dagli’ Brugsen i Gl. Rye.
Dagli’ Brugsen kan efter aftale levere jeres varer på hele Sletten.
MADPLAN OG BESTILLINGSLISTE
Herunder kan I downloade vores madplan og bestillingsliste til Dagli’ Brugsen i Gl. Rye.
Regnearket beregner mængder, alt efter hvor mange I er. Der er dog ikke taget højde for, om det er børn eller voksne, som skal spise med.
OBS: Bestillingen skal afgives i god tid direkte til Dagli’ Brugsen.
Vil I have andre til at stå for jeres forplejning, er der rig mulighed for at bestille mad hos vores lokale restauranter.
MICHAELS MAD & VIN
Hos Michaels Mad & Vin har du både mulighed for at bestille lækker mad til store og små grupper. De kan hjælpe med alt fra pålægsplatter og grill-pakker til lækre gryderetter, som er lige til at varme over bålet.
De hjælper gerne med at finde den rigtige løsning for jer.
LAKESIDE RY
I køkkenet trylles der med råvarerne, og filosofien omkring maden er helt enkel: Det er ærlig mad, godt håndværk tilsat masser af kærlighed.
Når I booker en af Slettens lejrbygninger, sheltere eller teltpladser, skal I selv medbringe:
Vi sørger for rengøringsartikler i lejrbygningerne og lejrbaserne, som I skal bruge til rengøring inden afrejse.
Notér den bygning eller det lejrareal, som I skal finde inden I kører hjemmefra.
OBS!
Vi gør opmærksom på, at mange GPS’er IKKE kan vise vej til de enkelte bygninger på området. Heller ikke selvom du godt kan taste adressen i GPS’en.
Teltpladser og primitive overnatningspladser finder du ved hjælp af kortet.
Klik her for et kort over Sletten
Vi anbefaler, at du følger en af nedenstående muligheder.
KØR EFTER GPS
KØR EFTER KORT
POSTADRESSER
Der er ved områdets indfaldsveje opstillet kort og folderkasser, som kan bruges til at finde vej til bygninger, teltpladserne og områder, som alle har deres eget navn.
På Friluftscenter Sletten sorterer vi vores affald. I dokumentet herunder kan du se i hvilke fraktioner, du skal sortere dit affald.
Til vores udendørs lejrhold står der i servicehusene sorteringssæt med fem kurve i hver – Én kurv pr. fraktion. Vi opfordrer til, at du tager kurvesættene med ud på lejrpladsen, så det er nemt at sortere helt ude på pladsen.
NB! Du skal selv medbringe affaldssække til kurvene.
Før afrejse skal I sørge for, at alt er ryddet og rengjort. I finder de nødvendige rengøringsartikler i lejrbygningen eller lejrbasen, som I har benyttet. Rengøringsproceduren vil også blive gennemgået med jer, når I tjekker ind.
RENGØRING
Ved leje af en lejrbygning eller lejrbase skal I inden afrejse sørge for, at alle flader er tørret af og rene. Toilet og bad skal være rengjort og klar til de næste gæster.
GULVE
Ved leje af Det Ny Sletten, Bøgebjerghytterne eller Limbjerggård skal alle gulvene i bygningerne være fejede og klar til gulvvask. Efterfølgende skal I kun vaske køkkengulvet. Vi vasker de øvrige gulve.
OBS: Ved lejemål i skoleferier skal I dog vaske alle gulve.
Gulvene i lejrbaserne og toilet/badefaciliteter ved Sejlcentret skal vaskes uanset tidspunkt for lejemålet. Lejerbaserne er:
UDEAREALER
Før afrejse skal I sørge for oprydning og rengøring af det areal, I har benyttet under jeres ophold. Affald anbringes i containere efter anvisning.
AFFALDSCONTAINERE OG AFFALDSOMRÅDER
Affaldscontainere og affaldsområder i øvrigt må kun anvendes til almindeligt husholdningsaffald, pap og flasker. Alt andet affald skal I selv sørge for at bortskaffe, inden I forlader Sletten.
Få et overblik over den lokale, offentlige trafik.
BUS
Kører I mod Sletten i regionalbus, kan I bede chaufføren stoppe på Ny Himmelbjergvej i T-krydset for enden af Bøgedalsvej.
Herfra kan I gå ind til Sletten af Bøgedalsvej.
Der er herfra 2 kilometer til Bøgebjerg og Limbjerggård og 2,5 kilometer til Det ny Sletten og Shelterne ved Bøgetoften. Til Æblegården er der 3,5 kilometer.
FÆRGE
Sletten ligger lige ned til Julsø, og der findes flere muligheder for at sejle på områdets søer.
I skal som udgangspunkt selv medbringe de telte, I skal bruge under jeres ophold. I har dog mulighed for at leje et samlingstelt.
SAMLINGSTELT – ASIVIK STAR-TENT
DETALJER
MATERIALER
KONTAKT OS FOR PRIS